Klitmera UAB (Cleanfilter) pirkimo taisyklės ir sąlygos
KLIMTERA (CLEANFILTER) Terms & Conditions
§ 1 Bendrosios nuostatos
Šios prekių užsakymo, pirkimo, pardavimo ir mokėjimo taisyklės (toliau – Taisyklės) yra privalomas teisinis dokumentas, kuriame nustatomos užsakovo (toliau – Pirkėjas) ir Klimtera UAB (toliau – Pardavėjas) teisės bei pareigos, prekių įsigijimo bei prekių apmokėjimo sąlygos, prekių pristatymo ir grąžinimo tvarka, atsakomybė bei kitos su prekių pirkimu – pardavimu susijusios nuostatos. Pirkėjas, pateikdamas užsakymą patvirtina, kad sutinka su šiomis taisyklėmis. Taisyklių pakitimai galimi tik, kuomet juos patvirtina Pardavėjas. Visi užsakymai ir kiti žodiniai susitarimai laikomi galiojančiais, tik tuomet, kada jie yra patvirtinami rašytine ar elektronine forma.
§ 2 Jurisdikcija
Veiklos vykdymo, pristatymo ir apmokėjimo vieta yra Kauno rajonas, Lietuva. Visi ginčai, kylantys dėl šios sutarties ar su ja susiję, nepavykus jų išspręsti derybų būdu, perduodami spręsti LR teismui pagal pardavėjo buveinės adresą.
§ 3 Užsakymų pateikimas; Užsakymų patvirtinimo ir atšaukimo politika
Visi užsakymai priimami raštu arba elektroniniu būdu. Žodiniai susitarimai turi būti raštu patvirtinti ir laikomi vykdyti tik tada, kai Pirkėjui yra pristatytas rašytinis užsakymo patvirtinimas. Pirkėjas turi pateikti užsakymą suprantama forma, naudodamas produktų pavadinimus ir aprašymus taip, kaip juos nurodo Pardavėjas. Jei yra prašymas atšaukti patvirtintą užsakymą, bus taikomas atšaukimo mokestis priklausomai nuo užsakymo būklės ir įmonės patirtų išlaidų. Pirkėjas įsipareigoja gautą užsakymo patvirtinimą nedelsiant patikrinti ir informuoti Pardavėją apie rastus neatitikimus, kurie būtų reikšmingi, tolimesniam gamybos procesui/pristatymui/PVM sąskaitos faktūros išrašymui. Visi kilę nesutarimai dėl lūkesčių neatitinkančių prekių po pristatymo, bus sprendžiami naudojantis oficialiu (ir jei buvo daromi kažkokie pakitimai – paskutiniu) Pardavėjo užsakymo patvirtinimu.
§ 4 Pristatymas/Priėmimas ir Saugojimo sąlygos
Prekių pristatymas organizuojamas laikantis Incoterms® 2020 FCA reikalavimų, jei kitos sąlygos nenurodomos užsakymo patvirtinime. Jei prekių pristatymas turi būti atliekamas palaipsniui per tam tikrą laikotarpį, tada pristatymas paskirstomas vienodai per visą sutartą laikotarpį. Pirkėjas praranda teisę pageidauti papildomo užsakymo pristatymo termino, jei paėmimas yra atšaukiamas arba prekės nėra atsiimamos per 14 dienų nuo sutartos perdavimo datos. Jei dėl nenumatytų priežasčių (tiekimo, gamybos sutrikimų, transporto vėlavimo) yra nesilaikoma nurodytos pristatymo datos, Pirkėjas įsipareigoja suteikti Pardavėjui papildomą 12 dienų pristatymo terminą. Dėl papildomo pristatymo laiko susitariama tik pasibaigus įprastam tiekimo laikotarpiui ir jis pradedamas skaičiuoti nuo tos dienos iki tol kol Pardavėjas iš Pirkėjo, gauna raštišką patvirtinimą, kad prekės buvo gautos. Pasibaigus papildomam pristatymo terminui ir Pirkėjui vis dar negavus prekių, Pirkėjas gali raštu nurodyti, kad: sutartis yra nutraukiama; kompensacijos po nutrauktos sutarties yra netaikomos. Pirkėjo pretenzijos dėl atidėto pristatymo yra nesvarstomos tol, kol nesibaigia papildomas pristatymo terminas. Pardavėjas yra atleidžiamas nuo atsakomybės dėl prekių vėlavimo, jei: kilo nenumatyti veiklos/gamybos sutrikimai; tiekėjai laiku nepristatė/pristatė defektuotas prekes; atsirado darbo jėgos, energijos ar žaliavų stygius; įvyko streikai/lokautas; atsirado trukdžių dėl transporto; eismo sutrikimų; vyriausybės įsakymų ar „force majeure“ atvejų.
Pristatymo laikas pratęsiamas tiek, kiek truko pašalinti nenumatytus trukdžius. Kitaip tariant sutartis ir pristatymo laikas išlieka toks, koks buvo sutartas. Pardavėjas įsipareigoja nedelsiant informuoti Pirkėją apie trukdžių pabaigą. Jei gamybos/pristatymo procese trukdžiai trunka ilgiau nei du mėnesius, bet kuri šalis turi teisę nutraukti sutartį, kiek tai susiję su tiekimo nutraukimo ir neįtraukiant jokių kitų reikalavimų.
Iš sintetinio pluošto gaminamų gaminių sudėtyje nėra alergenų ar toksinų, todėl tokie gaminiai yra nepavojingi žmogui ir nedaro žalos jo organizmui. Produktus iš sintetinio pluošto saugu laikyti netoli maisto ir gėrimų laikymo/saugojimo vietų, taip pat kitose, kontroliuojamose patalpose/vietose. Iš stiklo pluošto pagaminti produktai, turėtų būti laikomi vaikams nepasiekiamose vietose, taip pat tokių gaminių negalima laikyti vietose, kur netoliese yra laikomi maisto produktai ir gėrimai bei kitų vietų/aplinkų/žmonių, kur būtų jautru stiklo pluošto dulkėms.
Bendrosios sandėliavimo taisyklės: gaminius būtina laikyti ne aukštesnėje kaip 30°C ir ne žemesnėje nei 0°C temperatūroje; negalima sukelti staigių temperatūros pokyčių; vengti tiesioginių saulės spindulių; ideali atmosferos drėgmė sandėlyje 40-60% RH; norint apsaugoti nuo drėgmės, dulkių ir mechaninių pažeidimų gaminiai turi likti originalioje pakuotėje; jei gaminys buvo ilgai sandėliuojamas, prieš pradedant naudotis, rekomenduojama jį palikti kambario temperatūroje 24 valandoms. Gamyboje naudojamos trapios ir lengvai pažeidžiamos medžiagos. Gautos prekės turi būti atsargiai iškraunamos, nelaikomos ant nestabilių paviršių, iki panaudos vietų transportuojamos apsauginėse pakuotėse.
Terminio skilimo metu gali susidaryti degūs ir toksiški dūmai. Esant aukštai temperatūrai (viršijančiai 300°C), gaminiai gali išskirti: toksiškas ir degias dujas, anglies monoksidą (išskiriamas kiekis gali skirtis dėl temperatūros ir galimų oksidantų kiekio skirtumo). Terminio skilimo metu vykstantys reiškiniai yra prilyginami degimui. Nesudegusius likučius ir užterštą vandenį po gaisro gesinimo reikia utilizuoti laikantis bendrųjų taršos tvarkymo taisyklių. Išsilydžiusi medžiaga negali liestis su oda – bet koks sąlytis gali sukelti nudegimus. Tinkami būdai gesinti ugnį, įvykus gaisrui yra - CO2 gesinimo putos; vanduo (purškimas); deguonies tiekimo nutraukimas.
§ 5 Reklamacijos dėl defektų; Skundų ir garantijos sąlygos
Pirkėjas įsipareigoja, nedelsiant (arba ne vėliau nei per 5 dienas nuo prekių gavimo datos) informuoti Pardavėją, jeigu siuntoje randamos neužsakytos/netinkamo kiekio ar nepilnos komplektacijos prekės. Jei Pardavėjas per nurodytą laikotarpį nebuvo informuotas apie neatitikimus, jis, be jokių išimčių atleidžiamas nuo atsakomybės prieš Pirkėją. Pirkėjas privalo informuoti Pardavėją, jei siunta pristatoma sulamdytoje ar kitu būdu pažeistoje pakuotėje. Pirkėjas, siuntos pristatymo metu, įsipareigoja pastebėtus pakuotės pažeidimus, raštu apibūdinti/nurodyti pristatymo dokumente arba surašyti atskirą aktą dėl šių pažeidimų. Jei Pirkėjas nesilaiko šių įsipareigojimų, Pardavėjas yra atleidžiamas nuo atsakomybės prieš Pirkėją dėl prekių pažeidimų, kurios tiesiogiai susijusios su pakuotės pažeidimu.
Produkto specifikacijos laikomos galiojančiomis, kuomet jas Pardavėjas patvirtina raštiškai. Prekės kokybės protokolas, Pirkėjui nėra išduodamas. Skundai dėl prekių defektų yra nebepriimami, kuomet pristatytos prekės yra pradėtos naudoti arba yra perparduotos trečiosioms šalims. Pirkėjo skundai nepriimami dėl galimų dydžių/storio/aukščio ar spalvos paklaidų, kurie yra įprastiniai ir, kurių negalima išvengti organizuojant gamybinius procesus. Skundai dėl tokių defektų yra nepagrįsti ir Pardavėjas yra atleidžiamas nuo atsakomybės.
Pretenzijos dėl gaminių ir garantijos prašymai turi būti pateikti raštu, nurodant informaciją, reikalingą prekėms identifikuoti (PVM sąskaitą faktūrą, prekių pristatymo dokumentus ir (arba) gaminio etiketę). Pretenzijoje informacija privalo būti pateikiama aiškia ir suprantamas kalba bei terminais, taip pat su geros kokybės nuotraukomis. Prekės gali būti grąžinamos tik Pardavėjui sutikus jas priimti. Pardavėjas garantuoja už savo gaminių tinkamumą naudoti, nurodytam eksploatavimo laikotarpiui. Pardavėjas, savo nuožiūra, per nurodytą prekės naudojimo laikotarpį, nemokamai keičia arba taiso gaminius, kurie yra defektuoti ar pripažinti netinkami naudoti. Pardavėjas neįsipareigoja taisyti ar keisti gaminius, kurie buvo naudojami ne pagal paskirtį, netinkamai sandėliuojami, sumontuojami, ar kaip kitaip eksploatuojami.
Pardavėjas taip pat atleidžiamas nuo atsakomybės jei atsiradęs defektas yra atsitiktinis ar kaip kitaip nepriklausantis nuo pardavėjo. Pirkėjas, norėdamas pasinaudoti garantija, privalo pateikti oficialią pretenziją pardavėjui. Pirkėjas, pardavėjui pareikalavus, privalo leisti patikrinti gaminius ir, jei reikia, įrangą, kad pardavėjas objektyviai galėtų nustatyti žalos dydį ir tai, ar padaryta žala buvo susijusi su pardavėjo gaminio(-ių) ir (arba) paslaugų kokybe. Grąžinama prekė turi būti originalioje tvarkingoje pakuotėje; prekė turi būti Pirkėjo nesugadinta; prekė turi būti nepraradusi prekinės išvaizdos (nepažeistos etiketės, nenuplėštos apsauginės plėvelės ir kt.) (šis punktas netaikomas tuo atveju, kai grąžinama prekė Pardavėjo pripažinta nebenaudojama); grąžinama prekė turi būti tos pačios komplektacijos, kokios buvo pagaminta ir Pirkėjo gauta. Jei pretenzija dėl gaminio(-ių) ar paslaugų kokybės yra pagrįsta, pardavėjas įsipareigoja kompensuoti nuostolius. Nuostolio kompensavimas gali būti įgyvendintas keliais būdais – sumažinant PVM sąskaitos faktūros sumą, atlikus pakartotinius darbus, pakeičiant prekes, grąžinant pinigus.
§ 6 Šalių atsakomybė
Teisiškai leidžiamas pretenzijos kompensavimo dydis, dėl pažeistų sutartinių įsipareigojimų (dėl sutarties nevykdymo, vėlavimų ir kitų įsipareigojimų pažeidimų) ar dėl neteisėtų veiksmų, yra apribojama PVM sąskaitos faktūros suma tų prekių, kurios turėjo būti pristatytos, bet pristatytos nebuvo arba buvo pristatytas ne toks kiekis, koks buvo užsakytas ar defektuotos. Pardavėjas atleidžiamas nuo atsakomybės tuo atveju, kai gaminių defektų priežastimi tampa trečiosios šalys ir Pardavėjas jų negalėjo numatyti prieš sudarant sutartį su Pirkėju. Pardavėjas nekompensuoja netiesioginių nuostolių ar žalos, tokios kaip, bet neapribojant: pelno netekimas, veiklos stabdymas, reputacijos praradimas, elektros sąnaudos, komandiruočių išlaidos, aptarnavimo išlaidos, kitų komponentų keitimas ar remontas, statybos-remonto darbai.
Pardavėjas atleidžiamas nuo bet kokios atsakomybės tais atvejais, kai nuostoliai kilo kuomet Pirkėjas veikė, neatsižvelgdamas į Pardavėjo rekomendacijas ir savo įsipareigojimus - nesusipažino su šiomis Taisyklėmis, nors tokia galimybė jam buvo suteikta.
§ 7 Apmokėjimo tvarka ir terminai
PVM sąskaitų faktūrų pagrindas yra nurodytos prekės vieneto/kvadratinio metro kaina arba bet kokia kita įsigytų prekių sąskaitoje suma. PVM sąskaitos faktūros yra išrašomos išsiuntimo dieną, o jei iškyla nenumatytų nesklandumų, PVM sąskaitos faktūros išrašomos po prekių išsiuntimo. Sąskaitų mokėjimo terminai suderinami pasirašant bendradarbiavimo sutartį. Mokėjimai privalo būti atliekami bankiniu pavedimu. Vekseliai priimami tik pagal specialų susitarimą ir tik iš anksto susitarus. Pardavėjas nėra įpareigotas priimti vekselius ar čekius. Atliktais apmokėjimais pirmiausia yra padengiamos seniausios skolos ir skolų palūkanos, neatsižvelgiant į tai ar Pirkėjas pavedime yra nurodęs kitaip. Dengiant skolas nėra atsižvelgiama į kitas Pirkėjo nurodytas sąlygas. Kol Pirkėjas nėra apmokėjęs visų vėluojančių sąskaitų, Pardavėjas nėra įpareigotas toliau pristatinėti užsakytas prekes.
Pardavėjas, atsižvelgdamas į grėsmę dėl Pirkėjo nemokumo ar finansinės padėties pablogėjimo, 10-čiai dienų gali pratęsti išsiuntimo laikotarpį toms prekėms, už kurias dar nėra sumokėta. Taip pat Pardavėjas pasilieka teisę atšaukti sutarimą dėl mokėjimo termino atidėjimo ir gali reikalauti iš anksto apmokėti sąskaitą už prekes; nutraukti sutartį; arba reikalauti atlyginti patirtą žalą.
§ 8 Vėluojantys mokėjimai
Atliekant mokėjimus po nustatytos termino datos, palūkanos už vėlavimą apskaičiuojamos pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (LR-CK) 6.210 nuostatas. Fiksuotas 40 eurų mokestis priskaičiuojamas už visą vėlavimo laikotarpį. Šis mokestis taikomas nepriklausomai nuo to, kokio dydžio buvo neapmokėta PVM sąskaita faktūra. Mokėjimo terminas, kartu su nustatyta termino riba, yra ta data, kuria pirkėjas ar už mokėjimus atsakingi asmenys, atsiunčia mokėjimą pardavėjui; bankinis pavedimas, viena diena prieš pavedimą skaičiuojama kaip atsiskaitymo data.
§ 9 Nuosavybės teisė
Pardavėjas išlaiko nuosavybės teisę į pristatytas prekes, iki visiško, dėl pagamintų prekių pretenzijų išsprendimo, pradedant nuo prekių pristatymo, nuo kurių priklauso verslo santykiai, ir baigiant visais papildomais Pirkėjo reikalavimais, pretenzijomis dėl kompensacijų, iki visiško atsiskaitymo (sąskaitų, čekių ir vekselių apmokėjimo). Visos teisės, susijusios su nuosavybės teisės išsaugojimu, nurodytos šiuose nuostatuose, galioja, tol, kol Pardavėjas bus visiškai atleistas nuo šių įsipareigojimų.
Jei Pirkėjas įsigytas prekes perdirba, prideda papildomus komponentus ar kaip kitaip modifikuoja ir paverčia produktą nauju gaminiu, Pirkėjas įsipareigoja apie tokius pokyčius informuoti Pardavėją. Pardavėjas nėra įpareigotas prisiimti atsakomybės, dėl pakeisto gaminio/prekės specifikacijos kas lemtų eksploatacines savybes, ar veikimo principą. Pagal LR-CK straipsnį CK 4.95 Pirkėjas neįgyja nuosavybės teisės į perdirbtą ar kaip kitaip modifikuotą gaminį, jei pergaminant ar kaip kitaip perdirbant gaminius yra panaudojami komponentai, kurie nepriklauso Pardavėjui, Pardavėjas įgyja teisę į naują gaminį, pagal savo parduotų prekių PVM sąskaitos faktūros vertės santykį su bendra naujo gaminio verte.
Kuomet trečios šalies (valstybinė, finansinė ar kita Institucija) (toliau sutartyje - Tarpininkas) kreipiasi ir perima sprendimų teisę (pagal del credere) dėl esamų verslo santykių (Pirkėjo ir Pardavėjo), Pardavėjas perduos prekių nuosavybės teises Tarpininkui. Kuomet Tarpininkas vykdo Pirkėjo įsipareigojimus, Pardavėjui išlaikant teisę neribotam laikui įšaldyti esamus verslo sandorius ir numatytus prekių pristatymus. Pirkėjas įgys teisę toliau parduoti ar apdoroti tarpininko saugomas/apmokestinamas prekes, jei laikomasi šių sąlygų: yra vykdomos įprastinės verslo operacijos ir laikomasi įsipareigojimų Pardavėjui - su sąlyga, kad Pirkėjo finansinė padėtis nuolat nesikeičia.
Pirkėjas turi teisę pats priimti pretenzijas iš savo Pirkėjo, jei jie turi nusiskundimų dėl perparduotų prekių, tol kol bus įgyvendinti finansiniai įsipareigojimai Pardavėjui. Leidimas surinkti pretenzijas iš savo Pirkėjų, nustoja galioti tuomet, jei Pirkėjas nevykdo finansinių įsipareigojimų Pardavėjui arba jo finansinė padėtis gerokai pablogėja. Tokiu atveju, Pardavėjas automatiškai perima pretenzijų surinkimą iš Pirkėjo ir ima tiesiogiai kontaktuoti su Pirkėjo pirkėjais, kurie įsigijo prekes ir turi pretenzijų. Pirkėjas privalo Pardavėjui suteikti reikalingą informaciją ir privalo leisti tą informaciją patikrinti. Pirkėjas įsipareigoja pateikti pardavėjui sąrašą gautų pretenzijų, kartu nurodydamas tikslius prekių gavėjų duomenis – vardus, pavardes, įmonių pavadinimus, adresus, pardavimo sumas, PVM sąskaitų faktūrų išrašymo datas ir t.t. Pardavėjas pasilieka teisę spręsti ar priimti rezervuotųjų/gražinamų prekių nuosavybės teisių perdavimą kuomet prekės grąžinamos Pardavėjui. Jei Pardavėjas sutinka, kad Pirkėjas grąžintų užsakytas prekes, taip išlaikydamas savo teises į nuosavybę, sutarties nutraukimas laikomas galiojančiu tik tuo atveju, jei Pardavėjas tai aiškiai deklaruoja. Pardavėjas išsaugo teisę, laisvai perparduoti tas prekes, kurios buvo grąžintos.
Jei nėra sutarta kitaip - pardavėjas turi laikyti/sandėliuoti užsakytas/rezervuotas/saugojamas prekes Pirkėjui nemokamai. Pardavėjas privalo jas įprastai apdrausti nuo įprastos rizikos, tokios kaip gaisras, vagystė ir vandens žala. Pirkėjas perleidžia Pardavėjui prašymus dėl žalos atlyginimo, kuriam galioja teisė dėl minėtų rūšių nuostolių draudimo bendrovėms ar kitoms įpareigotoms šalims, iki PVM sąskaitoje faktūroje nurodytos vertės. Pardavėjas priima tokį priskyrimą iki kol Pirkėjas pilnai įvykdo sąlygas prekių nuosavybės teisėms perimti. Pirkėjas gali būti įpareigotas išmokų gavėjas tačiau, apie gautas išmokas turi informuoti Pardavėją ir atitinkamai perleisti pagal galiojantį nuosavybės teisių susitarimą.
Visos pretenzijos ir teisės, atsirandančios dėl nuosavybės teisių išsaugojimo visoms šiose nuostatuose nurodytoms specialioms formoms, galioja iki visiško išpildymo šių bei, visų neapibrėžtųjų įsipareigojimų (čekių / vekselių), kuriuos Pardavėjas prisiėmė Pirkėjo interesais.
§ 10 Kainos
Prekių kainos suformuotame komerciniame pasiūlyme ir Pirkėjo užsakyme nurodomos eurais, įskaitant tokio dydžio PVM mokestį, kuris konkrečiu metu taikomas Lietuvos Respublikoje. Į prekių kainą nėra įskaičiuotos pristatymo išlaidos, jei kitaip nenurodyta pardavimo patvirtinime. Prekių kainos gali keistis, tačiau tokie pakitimai negalios esamiems užsakymams.
§ 11 Baigiamosios nuostatos
Jei atskiros šių sąlygų nuostatos yra arba visiškai, arba iš dalies neveiksmingos, tai neturi įtakos likusių straipsnių galiojimui arba likusių tokių nuostatų dalims.
§ 12 Teisinės nuostatos Šios prekių pirkimo – pardavimo Taisyklės sudarytos vadovaujantis LR įstatymais ir teisės aktais. Šioms taisyklėms yra taikoma LR teisė. Visi nesutarimai, kilę dėl šių taisyklių vykdymo, yra sprendžiami derybų keliu. Nepavykus susitarti, nesutarimai yra sprendžiami LR įstatymų nustatyta tvarka.